1 | عنوان | آموزش خانواده |
2 | نویسنده | سیدحسین موسوی |
3 | واژگان کلیدی | آموزش خانواده، والدین،فرزندان دوره راهنمایی |
4 | نیاز های آموزشی | - آشنایی با تاثیر ارتباط والدین با مدرسه در سلامت روانی فرزندان -تقویت ارتباط بین اولیا و مربیان - ارتقاءآگاهی پدران ومادران درباره مسایل مربوط به رشد فرزندان |
5 | فراگیران | والدین با سواد(خواندن ونوشتن) که فرزندان آنان در دوره راهنمایی تحصیل می کنند. |
6 | مدت زمان | 12ساعت در6 جلسه دو ساعتی |
7 | اهداف یادگیری | انتظار می رود پس از پایان دوره والدین بتوانند: - چهار ویژگی مهم جسمانی دوران بلوغ فرزندان را تشخیص بدهند. - شرایط و حالات مهم بلوغ جنسی فرزندان را تشخیص بدهند. - چهار ویژگی های مهم روانی دوران بلوغ فرزندان را تشخیص بدهند. - ضرورت های ارتباط اولیا و مربیان را در دو خط توضیح دهند. - چهار تا از خدمات مشاوره ای مدرسه را نام ببرند. |
8 | روش های تدریس | 1 )پرسش و پاسخ2)حل مساله 3)بحث گروهی و مشارکتی4)نمایش فیلم5)ایفای نقش6)داستان گویی 7)سخنرانی8)شرح موردی9)آموزش مجازی(الکترونیک) |
9 | برنامه ریزی اجرا | 1)مکان اجرا:مدرسه فرزندان2) تجهیزات:کلاس به تعداد5 3)وسایل کمک آموزشی مانند رایانه،تلویزیون،فیلم های آموزشی4)تراکم جمعیتی کلاس:20نفر 5)تعداد مدرسین: 5نفر6)وسایل پذیرایی به انداز کافی |
10 | سنجش شرکت کنندکان | درپایان دوره، آزمونی برای سنجش فراگیران بعمل خواهد آمد. به فراگیرانی که به 60درصد سوال ها پاسخ صحیح بدهند ،گواهینامه قبولی در دوره اعطا خواهدشد |
11 | ارزشیابی مدول | مدول بوسیله پرسشنامه از دیدگاه شرکت کنندکان و کارشناسان ارزشیابی خواهدشد |
12 | منابع توصیه شده | مجلات خانواده مانند مجله پیوند، برنامه های رادیویی و تلویزیونی، مقالات روزنامه ها،کتابهای انتشارات انجمن اولیا و مربیان |
13 | منابع | - راهنمای آموزش و مشاوره خانواده، انتشارات انجمن اولیا و مربیان - والدین و فرزندان در دوره راهنمایی، انتشارات انجمن اولیا و مربیان |