دوره دکتری مدیریت آموزش عالی /درس آموزش عالی تطبیقی
Historical Comarative Contextualizing
زمینه کاوی تاریخی تطبیقی علم ورزی و علم آموزی
دوره زمانی: سده های میانی قرن 9 تا 15
زمینه 1 : حوزۀ تمدنی ایران واسلام
زمینۀ 2 : حوزۀ تمدنی اروپا
فرضیه ها:
فرایند علم ورزی به لحاظ نهادمند شدن و پایداری و تداوم وتوسعه در دو زمینه به طور اساسی متفاوت است
زمینه های اجتماعی در این تفاوت مدخلیت دارند
زمینه های فرهنگی و فکری وارزشی در این تفاوت مدخلیت دارند
زمینه های اقتصادی در این تفاوت مدخلیت دارند
زمینه های سیاسی در این تفاوت مدخلیت دارند
زمینه های ارتباطی در این تفاوت مدخلیت دارند
دانشگاه های غربی ادامۀ خطی حوزه های دینی و سنتهای تعلیمی آنان نبوده است